Friday, 18 November 2011

Percintaan Ini..Part II



Yo..kali ni aku bwak smbungan utk yg dlu..Lagu aku pilih ni agak sentimental r gak..Ye la..Lagu org kecewa "bini" di bwak lari..hahahah..(ok..cter sdih or lwak ni?)=.='

Part IV

Liyana : Kita kena buat sesuatu la tentang Ira tu. Ezad kena tahu semua ni. Dia kawan baik kita. Aku tak sanggup dia di permainkan lagi.

Dina : Betul kata kau tu. Tapi macam mana kita nak buktikan kat Ezad yang betina tu curang dengan dia? Lagi pun kau kena tahu yang Ezad tu sentimental skit. Kalu dia tahu semua ni, mampus menangis n berkurung dalam umah selama sebulan.

Zack : Betul tu memang la betul. Tapi kenapa korg masuk umah aku ni?! Mana korg curi kunci rumah aku?! Siap tengah masak n buat air plak! Ingat rumah ni korg beli ke?! Kang tak pasal-pasal JAIS datang serbu rumah aku ni.

Dina : Chill dude. Kitorg dah buat kunci pendua untuk rumah ko. Lagi pun rumah kau comfort la. Kitorg tak kaya macam kau dow. Rumah sendiri, kereta sendiri, motor sendiri n duit sendiri. Siapa la kitorg ni?(dgn bt aksi mcm org sdih ala2 dlm drama)

Liyana : See Zack, kau dah buat Dina sedih. Kitorg sedar kitorg tak layak kawan dengan kau. Kitorg takde mak bapak yang kaya macam kau. Takde bisnes macam kau. Siapa la kami ni kan. Huhuhu. (drama queen mcm Dina gak)

Zack : !@#$^&*()_+. Perangai tak pernah berubah. Aku tampar baru korg tahu. Dah-dah tak payah berlakon lagi. Aku nak mandi jap. Jangan lupa masak untuk aku sekali. Aku lapar gak. Korg jadi org gaji aku hari ni.

Dina : Ceh. Melampau. Tadi bising ng kite. Skang nak manja-manja ng kite. (gaya org bjet ayu)

Zack : Argh! Aku bayar la. Ingat free ke? Perangai macam apa. Masuk umah aku n masak suka ati korg je. Tapi mintak bayaran. Siot gler. !@#$%^&*()_+

Dina&Liyana : Baik bos! Ni yang sayang kat ko ni. Hehehee. (bdak2 bisnes)

Part V

Ezad : Salam. Sayang dekat mana ni? Saya rindu la kat awak. Pliz kol saya balik lepas ni.

Zack : Hm. Dia off handset dia lagi? Kau dah try contact rumah dia?

Ezad : Dah. Semua dah aku buat. Aku tak tahu la kenapa dia cuba mengelak dari aku. Aku ada buat salah ke? Aku dah bagi semua yang dia nak. Aku dah layan dia macam yang dia nak.

Zack : Aku malas la nak cakap banyak. Kejap eh. Aku ada benda nak tunjuk kat kau tapi sebelum tu aku nak kol "lintah darat" dua orang tu jap sebelum aku tunjuk kat kau something.


Selepas itu Zack membawa Ezad ke tempat yang cukup asing bagi dirinya iaitu kelab malam.

Ezad : Dude, kenapa bawak aku kat tempat macam ni? Kalu Ira tahu aku ada kat sini nahas aku.(penakut bini)

Zack : Diam je la. Kau tengok je apa yang akan jadi hari ni. Aku nak buat silap mata hari ni. Cara-cara untuk menyedarkan orang yang "mati" akibat bercinta.

Zack membawa Ezad ke satu tempat dan di situ mereka bertemu dengan Dina dan Liyana. Ezad begitu terkejut melihat mereka. Dia merasa sedikit gementar dengan apa yang Zack maksudkan. Selang beberapa minit tiba-tiba Zack bangun dan mengheret Ezad ke satu tempat.

Zack : Aku malas nak buat macam ni dengan kau. Tapi sebagai kawan dan kitorg pk masak-masak ni je la jalan penyelesaian yang terbaik.(lalu menolak Ezad melanggar seseorang)
?? : Ouch! Are u blind?!

Ezad : I'm sorry miss. I didn't mean that.

Ezad memandang wanita yang dia melanggar itu dan dia merasa terkejut kerana di depannya adalah orang yang tidak asing dalam diri dia. Pakaian yang wanita itu pakai sungguh membuat dia terkejut. Orang yang selama ini dia sanjung dan puja sangat berbeza di mata dia sekarang.

Part VI



Ira : Sayang, please let me explain this.

Ezad : There no need for you to explain. I saw the whole thing. Sanggup awak buat saya macam ni, saya macam orang bodoh selama ni. Tak sangka awak pergunakan saya sampai begini sekali. Tak cukup ke semua yang telah saya bagi kepada awak?

Ira : Memang tak cukup! Kau ingat aku nak sangat bersama dengan kau. Setiap hari aku berdoa supaya aku tak bersama dengan kau. Aku menyesal couple dengan kau!

Dina : Setan dah tunjukkan rupa dia dow. (bisik Dina kpd Liyana & Zack)

Ira : Aku dekat dengan kau pun sebab aku dah bet dengan kawan-kawan aku supaya kenakan kau. Sekarang aku dah tak perlukan kau. Aku peduli apa dengan apa yang kau pernah buat kat aku selama ini. You can go to hell!


Tiba2 satu tamparan hinggap di pipi Ira. Mereka semua terkejut apabila melihat Liyana menampar Ira sambil menangis.

Liyana : Cukup! Sudah la tu. Jangan sakitkan hati dia dengan kata-kata awak itu lagi. Tolong berhenti. Saya merayu pada awak.

Liyana menangis dengan teresak sekali dan melutut di hadapan Ira. Lalu Ezad mengangkat Liyana dan meminta diri sambil memohon maaf kepada Ira.

Part VI

Zack : For three weeks I haven't seen him. I'm sorry. I really don't know where he has gone.


Danial : Zack, please help us. You know that our assignment is at hand with a given period. Please tell us where he has gone.

Maya : Yeah Zack, please. I'm begging you. You know that our future depends on Ezad. He is the ace in our team.

Liyana : Ezad has gone back to Malaysia. He need to rest for a while. He has submit his assignment along with you guys. He really sorry for making you all so worried.

Maya : Thanks Liyana. You really bring good news to us.

Zack : Bila dia nak balik sini? Dah tiga minggu plak sejak dia ternampak "bini" dia dengan jantan lain.

Liyana : . . . . . .Saya tak tahu la Zack. Saya tak tahu. (menangis)

Zack : Argh! Ezad! You stupid son of b***h! Kau tunggu la. Aku dapat kau, aku sekeh-sekeh kepala kau.

No comments:

Post a Comment