Sunday, 13 November 2011

Percintaan ini..


Seperti biasa, aku ni gila lagu jiwang sikit. Sebenarnya aku bosan skit time ni. So tiba-tiba aku dengar lagu ni. Alang2 aku buat je la cerita yg ada kena mengena dengan tajuk aku ni.


Kisah antara 2 insan yg aku buat. Rasa kena kot dengan lagu yg aku buat ni. Terpulang la pd org mcm mana nk nilai.

Part 1

Ezad : Salam. Hai sayang. Selamat pagi.

Ira : Wasalam. Hai. Selamat pagi juga.

Ezad : Jom kuar sayang. Saya rindu la kat awak.

Ira : Erm. Hari ni tak boleh la sayang. Saya demam. Huhu.

Ezad : Ala ciannya sayang saya ni. Jangan lupa makan ubat k.

Ira : Baik la sayang. K la sayang. Saya nak mandi then tidur. Bye2. Mmuahh!

Ezad : Baik la. Take care k. Bye2. Mmuahh!

Part 2

Zack : Wei! Muncung macam orang hilang bini pehal?!

Ezad : Hmm. Dah seminggu lebih aku tak jumpa dia. Setiap kali nak jumpa macam2 alasan yang dia bagi. Kenapa dia berubah?

Zack : Hmm. Aku malas nak masuk campur tangan masalah rumah tangga orang ni. Apa yang aku cakap bukan ko nak caya. Macam waktu aku cakap aku ternampak dia kat Mydin dengan someone. Kau tak nak caya kat aku. Ceh.

Ezad : Dia kata dia kuar dengan sepupu dia time tu. Dia dah minta maaf plak sebab tak bagi tahu aku. Aku percaya kat dia. Dah 3 tahun lebih kitorg couple takkan la dia tergamak nak tipu aku. Aku yakin dia setia kat aku sorang je.

Zack : !@#$%%^&*()_+. Malas aku layan ko. Orang kalu tengah angau bercinta memang macam ni. Taik pun kau nampak macam permata. Huh!

Part 3

Liyana : Wei! Aku ada benda nak bagi tahu ni!

Zack : Dude relax k. Kau ni kenapa? Macam kena kejar dengan hantu je?

Dina : Ok. Amik nafas dulu k. Apa benda yang penting sangat kau nak bagi tahu ni?

Liyana : Korg kenalkan dengan makwe Ezad tu kan?

Zack : Kenal la. Selalu lepak dengan kita plak. Cuba kau terus terang dengan kitorg ni.

Liyana : Tadi, lepas aku kuar dari tandas. Aku terlanggar la sorg mamat ni. Hensem tu Dina. Tergoda aku. Eeeee!

Dina : Ye ke?! Ruginya aku tak ikut ko! Apa la malang nasib aku lepak dengan Zack ni.

Zack : Aku yang tak bersalah kena? (ckp sorg2) Wei! Ni dah cita pasal laki apa kes. Cakap je la apa yang kau nampak.

Liyana : Ok. Lepas langgar mamat tu. Barang aku pun terjatuh. Mamat tu cuba la tolong aku tapi tiba-tiba ada suara perempuan bising kat dia n suruh dia blah. Aku malas nak layankan perempuan macam tu. Aku pandang la betina tu. Sumpah terkejut wei, korg rasa sapa yang aku nampak tu.

Zack & Dina : Ira kan?

Liyana : Macam mana korg boleh tahu ni?

Zack : Tak payah cakap banyak. Skang ko duduk n tutup muka n mulut. Dia ada kat belakang ko.

Mereka semua pun menyembunyikan muka masing-masing dan cuba untuk beredar tetapi sesuatu yang tak di jangka telah berlaku.

Zack : Shit! Apa mamat tu buat kat sini?!

Dina : Sapa dow? (smbil memandang tempat yg Zack lihat) Argh! Shit! (sila jgn meniru kata2 yg kurg sopan ini)

Liyana : Ezad! Apa dia buat kat sini? Macam mana ni dow. Kalu dia tengok Ira dengan mamat hensem (perlu ke?) tu mesti hancur hati dia.

Ezad : Assalamualaikum semua. Sayang giler korg dengan aku kan. Sampai semua berdiri untuk jemput aku. Eee! (agk mcm perempuan) Sayang you alls! (sah gedik)

Zack : Ha'ah. Kau tahu-tahu je kitorg datang nak jemput kau. Kau nampak Dina kan?

Ezad : Aku nampak. Tapi kenapa dengan dia?

Zack : Kau tengok betul-betul muka dia. Kalu kau lambat datang tadi, aku dengan Liyana dah tak wujud dia makan. Hahahaha.


Mereka semua tergelak bersama walaupun Dina memang terasa nak memakan Zack tapi demi Ezad dia terpaksa beralah dan mereka semua pun terus pergi ke tempat lain untuk makan.

No comments:

Post a Comment